معرفی بهترین سایت سازها بدون کد نویسی

سایت ساز بدون کدنویسی

در سالهای اخیر بیشترین پیشرفت را در حوزه توسعه اینترنت شاهد بودیم به طوری که این مسئله یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شد داشتن یک سایت مناسب و بهینه می تواند مشتریان زیادی را برای شما جذب کنم اما بسیاری از کسب و کارها که در ابتدای راه خود قرار دارند اما هنوز توانایی پرداخت هزینه های برنامه نویسی سایت های تخصصی را دارا نیستند می‌توانند از برنامه های سایت ساز بدون کدنویسی برای راه اندازی سایت شان استفاده کنند اما بهترین سایت سازها بدون کد نویسی چیست؟
در طی این مقاله بهترین cms ها برای راه اندازی سایت و انواع سی ام اس اشاره می کنیم. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چگونه یک سایت را بدون کد نویسی راه اندازی کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سیستم مدیریت محتوا یا cms چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا همان ‏content Management System که با عنوان اختصاری cms شناخته می شود سیستم هایی هستند که جهت مدیریت ساده محتوای وب بکار میرود .عناصر تشکیل دهنده cmsها برنامه های کاربردی مدیریت محتوا و برنامه های کاربردی تحویل محتوا شناخته می شوند.
CMA یا همان برنامه های کاربردی مدیریت محتوا این امکان را به شما می دهند که بتوانید محتوا را ایجاد کنید و روی آن تغییراتی اعمال نمایید. همچنین امکان حذف قسمتی از محتوا یا اضافه نمودن بخش های دیگر بدون دانش فنی هم قابل اجراست.
عنصر تحویل محتوا CDA اطلاعات را تفسیر می کند و آن را جهت آپدیت استفاده می نماید به این فرایند اصطلاحاً کامپایل نیز می گویند.

عملکرد cms ها چگونه اند؟

به طور کلی سیستم های مدیریت محتوا وظیفه دارند محتوای وب سایت را ایجاد کنند و امکان مدیریت محتوا را در اختیار شما قرار دهد. با در دست داشتن ابزارهای موجود مطالب را درون سایتتان منتشر کنید و این مطالب در سایت در قالب زیبا و جذاب نمایش داده شود.
استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و امکانات متعدد و مزیت های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال فرایند طراحی وب سایت بسیار ساده می شود و این فرایند زمان کوتاهی را در بر خواهد داشت. علاوه بر آن با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا زمان طولانی برای ایجاد صفحات جدید یا تغییرات در قالب وب سایت نیاز ندارد.

معرفی بهترین سایت سازها بدون کد نویسی
معرفی بهترین سایت سازها بدون کد نویسی

مزایای سیستم های مدیریت محتوا

همانطور که گفتیم استفاده از سیستم های مدیریت محتوا بسیار ساده است و هدایت آسان برای کاربران مختلف از لحاظ امنیت و پشتیبانی لازم به ذکر است که پایداری وب‌سایت بیشتر است و همچنین امنیت بیشتری نیست سیستم‌های سی ام اس دارا می باشد.
برخی از قابلیت های سی ام اس ها از بکار بردن اطلاعات تکراری و زائد جلوگیری می کند و این مسئله باعث بهینه سازی و سئو سایت شما خواهد شد.
با سی ام اس ها به راحتی می توانید هر تغییر را که مد نظر دارید در سایت خود پیاده سازی کنید و این فرایند زمان زیادی را در بر نمی گیرد. بنابراین رتبه سایت و تجربه کاربری شما نیز با مشکل روبرو نخواهد شد.
امروز بسیاری از سایت های معتبر و مشهور که میشناسیم با cms ها ساخته شدند. این موضوع نشان دهنده آن است که با انجام سئو و فعالیت های هدفمند در وب سایت می توان به هدف مورد نظر از طراحی سایت رسید.
از مهمترین ویژگی ها و مزایای که cms ها در بر دارند صرفه جویی در هزینه های طراحی سایت است اگر از سایت ساز ها استفاده کنیم بسیار مقرون به صرفه تر از پروژه های شرکت های طراحی سایت است. اما توجه داشته باشید که اگر وسعت کاری شما به گونه ای نیست که نیاز به برنامه نویسی اختصاصی داشته باشید سایت ساز ها بهترین گزینه هستند.

انواع cms

‏cms ها از شروع فعالیت خود شکل هایی داشتند و با گذر زمان و گسترش فناوری سیستم های مدیریت محتوا اشکال جدیدی به خود گرفت. در ادامه به انواع cms ها می پردازیم:

• سیستم مدیریت محتوای عمومی یا مدیریت شده

این سیستم ها همان سرویس ها اینترنتی هستند که به صورت پیش فرض در قالب یک نرم افزار از پیش آماده شده ارائه می گردد. در این نوع سرویس ها تمام نکات فنی توسط کسی که سرویس را ارائه میدهد مدیریت و آماده شده است. از بهترین سیستم های مدیریت محتوا میتوان به وردپرس، Weebly ، Wix ، Joomla اشاره نمود.

• سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا میزبانی شده

نوع دوم از سی ام اس ها همان پلتفرم هایی هستند که به صورت اختصاصی به یک برند یا سازمان حرفه‌ای به منظور راه اندازی وبسایت تعلق دارد. این نوع سیستم سامانه های نرم افزاری و مستقل نیز نام دارند. اگرچه این سیستم های مدیریت محتوا نسبت به سایر سیستم ها کاربرد کمتری دارند اما توسط سازمان ها و افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی بهترین سایت سازها بدون کد نویسی
معرفی بهترین سایت سازها بدون کد نویسی

• سیستم مدیریت محتوای سنتی

Web content management یا همان ابزار مدیریت محتوای تحت وب با عنوان سی ام اس سنتی نیز شناخته می‌شوند. این سیستم ها اولین سامانه های مدیریت محتوا بودند. در این سیستم ها ویراستاران معمولاً دسترسی کاملی با آیتم های ویرایش و مدیریت یک مطلب را دارند. اما ویراستاران به بخش مدیریت مرکزی و تنظیمات سایت به ویژگی های قالب دسترسی ندارد.

• سیستم مدیریت محتوای ترکیبی

این سیستم ها اقدام ارائه کنندگان cms های سنتی چه قابلیتی را برای عه دهندگان قرار می داد تا بتوانند وبسایت‌های استاندارد بسازند و درعین‌حال خروجی خود را در پلتفرم های گوناگون با تغییرات دلخواه شان بسازند.

• سیستم مدیریت محتوای هدلس

این سیستم مدیریت محتوا امکان تغییرات در لایه های مجزا وبسایت را به توسعه دهندگان ارائه می‌کند . همچنین نیازی نیست که توسعه دهندگان نگران تاثیر پذیری تغییرات در بخش های دیگر باشند. مهمترین تغییرات و قابلیت های سیستم مدیریت محتوا ایرلس در دستگاه های مختلف به صورت ریسپانسیو است در سیستم مدیریت محتوای هدلس میتوان هر بخش را به طور جداگانه ویرایش کرد.

بهترین سی ام اس برای راه اندازی سایت

اگر بخواهیم درباره بهترین سی ام اس برای راه اندازی سایت ثبت کنیم باید بگویم که با توجه به نیازی که شما از راه اندازی وب سایت دارید این موضوع ممکن است کمی متفاوت باشد بهترین نرم افزار مدیریت سایت وردپرس، Weebly ، Wix ، Joomla هستند که کاربرد بسیار زیادی در سایت های جدید دارد.
توسعه دهندگان باید با توجه به نیاز خود سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کند سیستم های مدیریت محتوای سنتی از کار افتاده و سیستم مدیریت محتوای هدلس و ترکیبی جای آن را گرفته است.

راه اندازی سایت با بهترین cms

راه اندازی سایت با بهترین cms همان سیستم مدیریت محتوا کار سختی نیست. ابتدا باید دامنه مورد نظر خودتان را خریداری کنید و یک فضای میزبانی یا هاست تهیه نمایید. سپس نوع سیستم مدیریت محتوای موردنظرتان را از ارائه کننده سرویس دریافت کنید و آن را درون فضای میزبانی خود قرار دهید. عمده سیستم های مدیریت محتوا به گونه ای طراحی شده اند که پس از قرار گرفتن بر روی هاست نصب را شروع می کند و نیازی به کدنویسی نخواهد بود. تنها لازم است که سیستم مدیریت محتوا را به روی فضای هاستینگ خود پیکربندی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن