اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که سئو سایت چقدر طول می کشد؟ یا به عبارتی چقدر طول می کشد تا رتبه 1 را برای کلمات کلیدی خود کسب کنید. پاسخ چندان ساده نیست، زیرا این سوال تا حد زیادی به موارد مختلفی بستگی دارد.
در گذشته استراتژی سئو متمرکز بر شناسایی کلمات کلیدی بود که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما داشتند، بیشترین بازدید را داشتند و خیلی رقابتی نبودند. قبلاً شما 5 تا 10 کلمه کلیدی را پیدا می کردید که “کلمات کلیدی طلایی” شما بودند و بیشترین میزان بازدید را برای شما به ارمغان می اوردند. اما در حال حاضر پیروی از این استراتژی سئو اشتباه است، زیرا به استثنای برخی موارد، هیچ کلمه کلیدی و گروه کوچکی از کلمات کلیدی وجود ندارد که بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت شما هدایت کند.
امروزه سئو به طور فزاینده ای توسط جستجوی زبان طبیعی هدایت می شود و افراد از ابزارهایی مانند Siri و Google Now استفاده می کنند تا جستجوهای خود را انجام دهند، نه اینکه آن را تایپ کنند. دلیل استفاده از این ابزارها این است که آستانه ی تحمل همه پایین تر آمده است و افراد می خواهند سریع تر جواب سوال خود را پیدا کنند و جزئیات بیشتری را در جستجوهای تایپ شده خود قرار می دهند.
زمان نتیجه گیری سئو برای هر سایتی متفاوت است. شما به سادگی نمی توانید بگوید چند ساعت، روز، هفته یا ماه طول می کشد تا سئو نتیجه دهد. همچنین نمی توانید تعداد ساعاتی را که باید برای کار روی آن صرف کنید اندازه گیری کنید. هیچ راه حل سریعی برای رتبه بندی وب سایت وجود ندارد. شما باید زمان مناسبی را برای کار بر روی استراتژی سئو خود صرف کنید، اما مطمئن باشید تلاش مداوم مطمئناً نتیجه خواهد داد.
بنابراین سوالی که باید بپرسید این است که “چه مدت طول می کشد تا SEO شروع به تولید لید و فروش کند؟” هفت چیز در زمان نتیجه دادن سئو تأثیر می گذارد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت این موارد چه می باشند و چگونه می توان آن ها را بهبود داد.
مدت زمان لازم برای سئو سایت چقدر است؟
این سوال یکی از ناامیدکننده ترین سوالات است گرچه شما به طور قابل توجهی به دنبال پاسخ قطعی هستید، اما به دلیل متغیرهای دخیل در نتیجه، راهی برای پاسخ قطعی آن وجود ندارد. این بدان دلیل است که علاوه بر تمام متغیرهایی که در بهینه سازی وب سایت شما نقش دارند، شما همچنین باید همان متغیرها را در تلاش های بهینه سازی رقبا ارزیابی کنید. در حالت کلی سئو سایت بر اساس متغیرهای اصلی زیر تعیین می شود:
- رقابت
- پیوندهای ورودی
- محتوا
- تبلیغات
- قدرت یک وب سایت
- خطاها، مسائل میزبانی
- طراحی ، ساختار و معماری SEO
ذکر این نکته مهم است که حتی با وجود این متغیرها، هیچ فرمولی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد که سئوی سایت چقدر طول می کشد. مشخص کردن اینکه SEO شما به چه مدت زمان نیاز دارد، باید در ابتدا ارزیابی داده ها انجام شود سپس ارزیابی می کنید که چگونه سریعتر نتایج را مشاهده کنید.
نقش رقابت در مدت زمان نتیجه گرفتن از سئو
همانطور که تصور می کنید، هرچه صفحات وب با رقابت بیشتری روبرو شود، صعود به بالای نتایج جستجو بیشتر طول می کشد. این از الگویی پیروی می کند که در آن صفحات کم رقابت تر سریع تر نتیجه می گیرند، اما برای بالا بودن در نتایج جستجو، به طور قابل توجهی تلاش و زمان بیشتری را می طلبد. این امر هم به دلیل رقبا است و هم به این دلیل است که صفحات دارای رتبه برتر حاصل تلاش افراد با تجربه ی بالا در سئو می باشند. جنبه ای از رقابت که اغلب نادیده گرفته می شود، این رابطه بین حجم رقابت در یک مکان خاص و شایستگی متخصصان سئو در صفحات وب با رتبه ی بالا است.
تقاضا شرکت ها را به سمت جایگاهی سوق می دهد و منجر به افزایش رقابت می شود. این رقابت آن ها را به سمت ارائه معاملات رقابتی تر سوق می دهد، به این معنی که آن ها باید سود بیشتری از بازار را به دست آورند تا همچنان در رتبه ی بالا باقی بمانند.
اگر در این وضعیت قرار دارید، نبرد طولانی تر و سخت تری پیش رو دارید. بنابراین شما باید تمام جنبه های سئو رقبا را ارزیابی کنید، اما باید فراتر از موقعیت فعلی آن ها بنگرید. این فقط یک نقطه شروع است. شما همچنین باید فعالیت آنها را در طی چند ماه گذشته بررسی کنید و سپس فعالیت های آنها را ادامه دهید. برای اینکه از رقبای خود سبقت بگیرید، باید تلاش کنید بهتر از آن ها باشید و ارزش افزوده ای را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
در ادامه تمامی معیار های تاثیر گذار در نتیجه سئو را به شما ارائه خواهیم داد:
تاثیر اعتبار و سن یک وب سایت در SEO
سن دامنه فاکتور قابل توجهی برای رتبه بندی SEO نیست، اما ویژگی های مرتبط با عمر وب سایت شما وجود دارد. مت کاتس، مهندس سابق گوگل، قبلاً ادعا کرده بود که سن دامنه ارتباط چندانی با روند رتبه بندی ندارد با بیان اینکه “تفاوت دامنه شش ماهه در مقابل یک ساله واقعاً اصلاً زیاد نیست. تا زمانی که حداقل برای چند ماه در این زمینه حضور داشته باشید، باید مطمئن شوید که می توانید در نتایج جستجو ظاهر شوید “. با وجود این ادعا، بسیاری از مطالعات اخیر نشان می دهد دامنه های قدیمی تر از دامنه های جدید، راحت تر سئو خود را بهبود می بخشند.
دلیل این امر این است که وب سایت های قدیمی لینک بیشتری دارند و باعث می شود وب سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل اعتماد باشد. اگر وب سایت شما جدید است، می توانید با بدست آوردن بک لینک به سرعت در مقابل گوگل قابل اعتماد تر بشوید.
اگر محتوای جامعی را تولید کرده و آن را به خوبی تبلیغ کنید، پیوندها به طور طبیعی به وجود می آیند، این معمولاً به معنای قدیمی تر و معتبر بودن دامنه شما است، با گذشت هر سال تعداد پیوندهای بیشتری ایجاد می کند. اما فقط پیوندها نیستند که در اینجا تغییر ایجاد می کنند. دامنه های قدیمی بلاگ های غنی دارند و گوگل هنگام رتبه بندی همه این موارد را در نظر می گیرد.
این نباید کسی را به هیچ وجه دلسرد کند. فقط توجه داشته باشید که قبل از اینکه دامنه جدیدی را ثبت کنید باید تلاش بیشتری کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده و پایبندی به بهترین روش های بهبود SEO است.
لینک های دریافتی
لینک سازی یک چالش بسیار زمانبر است. با این حال ، این یک جز اساسی الگوریتم گوگل است. هنگام ایجاد پیوند، از همه روش های کلاه سیاه و یا غیر قانونی خودداری کنید، زیرا رفع مجازات گوگل پرهزینه است. بهترین راه برای ایجاد پیوندها، تولید محتوای با کیفیت و جذاب به طور منظم است. برای تبلیغ متقابل محتوا و تشویق به جذب مخاطب از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای استفاده بیشتر از وقت و تلاش خود، به دنبال روش های اضافی برای استفاده مجدد از محتوا در قطعه ها و پست های کوتاه تر باشید، که به شما فرصت بیشتری می دهد تا در زمینه های دیگر تمرکز کنید و موفقیت SEO خود را بیشتر کنید.
به یاد داشته باشید، وب سایت های قدیمی تر در اینجا یک مزیت دارند. آن ها به طور طبیعی بک لینک گسترده تری دارند، به همین دلیل است که برای رتبه بندی نسبت به رقبای شما اغلب زمان لازم است. بسیاری سعی می کنند با پیوندهای پولی راه حل سریعی برای حل این مشکل پیدا کنند، که در یک زمان نتایج سریعی به همراه داشت، اما این پیوندهای پولی به عنوان یک مورد فریبنده سئو طبقه بندی می شوند.
در عوض، بازاریاب ها باید فقط بر تعداد پیوندها تمرکز نکنند کیفیت آن ها نیز مهم می باشد. پیوندها به سایت های بی اعتبار و بی کیفیت فایده ندارند و مانع تلاش شما برای بهینه سازی می شوند. اگر در مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی پیوند بدست آورید، Google احتمالاً شک خواهد کرد و تصور می کند رویکردتان غیر قانونی است.
خطاها، مشکلات میزبانی
قبل از اینکه دچار هرگونه مشکلی شوید و از خود بپرسید که تأثیرگذاری SEO چقدر طول می کشد، آسیب های ایجاد شده را برطرف کنید. خطاهای جستجوگرها، میزبانی غیر قابل اعتماد وب سایت و مجازات گوگل مدت زمان بیشتری برای بازیابی نیاز دارند و سئو شما را طولانی تر می کند.
بسته به تعداد 404 خطا، لینک های خراب، 301 تغییر مسیر و بهینه سازی ناسازگار، حل این خطاها می تواند نتایج مثبتی را طی دو هفته نشان دهد. با این حال، توجه داشته باشید که گوگل همه تغییرات را یک باره فهرست نمی کند. ممکن است از بعضی جنبه ها به سرعت افزایش داشته باشید، اما نه در همه.
بخاطر داشته باشید، هنگام به روزرسانی یا ایجاد تغییر در هر صفحه ای، برای یافتن این تغییرات و جستجوی مجدد صفحه، باید به گوگل اعتماد کنید. این اتفاق یک شبه نمی افتد و گاهی اوقات، چند روز طول می کشد تا تغییرات ثبت شود. سایر مشکلات رایج SEO شامل رفع مشکلات خزیدن و robots.txt ، نقشه های سایت، .htaccess پرونده های web.config و سایر اجزای سازه و ساختار پیوند وب سایت شما است. در بیشتر مواقع، پس از حل مشکلات، شروع به دیدن نتایج نسبتاً سریع می کنید، اما نه همیشه.
به عنوان مثال، اگر چند پیوند را در نقشه سایت به روز کرده باشید، ممکن است در عرض یک هفته نتایج را مشاهده کنید. با این وجود، اگر پیوندهای متعددی را به روز کرده باشید، ممکن است چند هفته طول بکشد. سایت های قدیمی سریع تر به روز می شوند.
طراحی، ساختار و معماری مناسب SEO
مولفه بزرگی از بازدید و رتبه بندی وب سایت نیز شامل طراحی سایت، سیستم CMS و ساختار URL شما می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این عوامل می توانند رتبه بندی صفحه شما را کاهش دهند. شما باید اطمینان حاصل کنید که ساختار سایت و ساختار URL شما از بهینه سازی مناسب برای یک رتبه بالا پشتیبانی می کند
طراحی رسپانسیو برای بهینه سازی تلفن همراه بسیار حیاتی است، زیرا بیش از نیمی از جستجوهای اینترنتی از دستگاه های تلفن همراه ناشی می شود. بعلاوه، بیش از 90٪ از کاربران اینترنت می گویند که از صفحه نمایش دستگاه های متعددی استفاده می کنند. با داشتن یک طراحی رسپانسیو، اطمینان حاصل خواهید کرد که وب سایت شما به درستی در همه دستگاه ها کار می کند.
گوگل همچنین هنگام تعیین نمایه سازی و تعیین رتبه، ابتدا صفحات تلفن همراه را بررسی می کند. اگر تجربه کاربری ضعیفی در موبایل دارید، به احتمال زیاد به موقعیت شما در SERP آسیب رسانده می شود. بسایت خود از طریق Google Mobile-Friendly Test بررسی کنید و در صورت لزوم از یک برنامه نویس برای تسریع روند کمک بگیرید.
شما همچنین باید در زمینه های دیگری که نیاز به تغییر دارند مانند پرونده های CSS و Javascript ، که به پرونده های خارجی مرتبط هستند، کار کنید. این همچنین شامل انتخاب CMS مناسب است که موتور قابلیت های گسترده SEO را ارائه دهد. هنگامی که همه این مشکلات برطرف شد و سایت شما از نظر ساختاری مناسب بود، شما یک افزایش آهسته اما مداوم در رتبه بندی مشاهده خواهید کرد.
هدف گذاری کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا
شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا چیزهای زیادی بیاموزید، به خصوص اگر آن ها بر نتایج جستجو جایگاه گرفته باشند. گرچه نمی توانید اسرار آن ها را بدزدید، می توانید بینش های ارزشمندی را برای استراتژی SEO خود مانند کلمات کلیدی، الگوها و روش های جدیدی که باید امتحان کنید پیدا کنید. تجزیه و تحلیل رقبا همچنین به شما کمک می کند کلمات کلیدی بهتری را در ارتباط با صنعت خود هدف قرار دهید.
این فرایند زمان بر است، اما خبر خوب این است که در طولانی مدت نیز باعث صرفه جویی در زمان می شود. الگوبرداری از رقبا، به شما بینشی در مورد استراتژی های واقعی می دهد، این بدان معناست که شما لازم نیست از ابتدا شروع کنید. خوشبختانه، تعداد زیادی از ابزارها وجود دارند که می تواند به شما کمک کند ارزیابی و تجزیه و تحلیل رقبای خود را انجام دهید.
از آنجا که رقابت در برخی حوزه ها بسیار شدید است، دیدن نتایج سئو احتمالاً طولانی تر خواهد شد. اگر به طور فعال می خواهید بفهمید که تلاش شما برای جستجوگرها چه مدت طول می کشد، باید در میزان رقابت و تقاضا پیرامون محصول یا صنعت خود نقش داشته باشید.
استراتژی محتوا
به گفته کاپوست، کسانی که استراتژی بازاریابی محتوا را در کار دارند، به میزان 8٪ افزایش در بازدید وب سایت مشاهده خواهند کرد. در واقعیت، ما اغلب موارد بیشتری را مشاهده خواهیم کرد. همه ما می دانیم که محتوای با کیفیت برای تولید نتایج بهتر در جستجوگرها غوغا می کند. بنابراین، شما باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک استراتژی محتوا و اجرای موثر آن کنید.
اگر وب سایت شما شامل محتوای مناسب و معتبر نیست، باید برای تولید محتوای با کیفیت تلاش بیشتری کنید. شما باید محتوای وب سایت خود را اصلاح کنید و یک استراتژی را برای ایجاد و انتشار محتوای اضافی ترسیم کنید. هنگام ایجاد محتوا، باید فاکتورهای رتبه بندی را که گوگل هنگام ارزیابی صفحات استفاده می کند، نیز در نظر بگیرید. این بدان معنی است که درک کاملی از دستورالعمل های Quality Rater آن، آگاهی از به روزرسانی های الگوریتم آن و تعهد داشتن برای یک استراتژی موفق بسیار مهم است. این اتفاق به هیچ وجه یک شبه نمی افتد و دیدن نتایج کامل ماه ها طول می کشد، اما تأثیر طولانی مدت خواهد داشت.
سئو داخلی و خارجی
اگر می خواهید که نتایج واقعی پایدار را کمی سریع تر ببینید، بهینه سازی صفحه خود را بررسی کنید. با انجام تنظیمات برچسب های متا، انکر تکست ها، عنوان، توضیحات و برچسب های alt، اغلب نتایج را طی چند روز مشاهده خواهید کرد. این کار را به سرعت انجام دهید.
سئو خارجی ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد، زیرا باید به وب سایت های معتبر لینک دریافت کنید. برای بهینه سازی خارجی، نظرات وبلاگ و نقل قول ها، وبلاگ نویسی مهمان و به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید.
نقشه راه سئو امری ضروری جهت گرفتن نتیجه در سئو
در ادامه یک سناریو قابل قبول برای آنچه که تلاش های شما در زمینه SEO در ماه های ابتدایی به نظر می رسد و نتایج مورد انتظار شما آورده شده است و می تواند یک نقشه راه برای شما باشد:
ماه 1 – تحقیق و کشف، حسابرسی وب سایت، استراتژی کلمات کلیدی و برنامه ریزی. اگر تحقیق و کشف بتواند به سرعت انجام شود، ممکن است در ماه اول تغییرات فنی در وب سایت شروع شود. در موارد دیگر، یک مرحله تحقیق و کشف دقیق می تواند بیش از یک ماه طول بکشد.
ماه 2 – کار SEO فنی را شروع کنید، یعنی ایجاد تغییر در وب سایت براساس نتایج سایت. در برخی موارد، وب سایت باید مورد بازنگری قرار گیرد و این خود ماه ها به طول می انجامد. سایر فعالیت های جستجوگرها مانند کار بر روی نمایه پیوند و محتوا می توانند همزمان با انجام تعمیرات اساسی انجام شوند. اگر خود را در این وضعیت تعمیرات اساسی قرار دهید، “SEO” انجام خواهید داد اما هنوز هیچ نتیجه ای مشاهده نخواهید کرد، زیرا تغییرات ایجاد شده فقط پس از اتمام تأثیر خود را شروع می کنند.
ماه 3 – تمرکز خود را بر ایجاد محتوا آغاز کنید. وبلاگ نویسی، سوالات متداول، مقاله ها، اطلاعات گسترده محصولات و شرکت، و غیره. در این صورت، ممکن است در پایان ماه جاری شاهد برخی بهبودها در رتبه بندی باشید. اگر این رتبه بندی به معنای منجر به فروش باشد، حتی بهتر است، اما لزوماً هنوز انتظار آن را ندارید.
ماه 4 – ادامه تولید محتوا، بهینه سازی فنی وب سایت و ایجاد نمایه پیوند سالم (که ممکن است شامل پاکسازی پیوندهای با کیفیت پایین باشد ). انتظار می رود در این ماه افزایش قابل توجهی در رتبه بندی، میزان بازدید و تولید لید داشته باشید.
ماه 5 – در این ماه یا شاید در اوایل روند ممکن است شما برای تقویت محتوای خود و افزایش بازدید مستقیم به وب سایت خود، مدیریت رسانه های اجتماعی را در برنامه خود قرار داده اید. این می تواند به یک پیوند سالم و طبیعی منجر شود. شما با تولید محتوا ادامه خواهید داد و ممکن است درگیر روابط عمومی یا رسانه باشید. در این مرحله باید بیشتر و بیشتر بازدید از سئو را مشاهده کنید و در نتیجه بازدهی شما بیشتر شود.
ماه 6 – اگر میزان بازدید شما در این ماه به 5000 بازدید کننده در ماه یا بیشتر رسیده باشد، می توانید از تلاش خود برای بهبود نحوه تبدیل ترافیکی که دریافت می کنید به هدایت و / یا فروش، بهینه سازی نرخ تبدیل را اضافه کنید. از این مرحله به بعد، فعالیت های شما ممکن است به طور مداوم بر روی ایجاد محتوا و تبلیغ آن محتوا متمرکز باشد، یا ممکن است کارهای خلاقانه تری انجام دهید. فعالیت های خاص بسته به نوع شرکت شما و نوع وب سایت شما بسیار متفاوت است.
به خاطر داشته باشید این زمانی است که شما شروع به دیدن نتایج می کنید و نتایج جستجوگرها با گذشت زمان رشد می کنند. هر نتیجه ای که در 6 ماه دریافت می کنید باید به طور قابل توجهی کمتر از نتیجه 12 ماهه شما باشد. در برهه ای از زمان، ممکن است مشاهده کنید که نتایج شما کاهش می یابد و سپس ممکن است مسئله حفظ نتایج باشد تا رشد آن ها.
بسیاری از شرکت ها برای موفقیت در موتور های جستجومیزان زمان و هزینه لازم را دست کم می گیرند. موفقیت در هر استاندارد به ندرت در 3 ماه اول، حتی با بودجه مناسب برای سئو، به دست می آید. اگر نمی توانید برای 6 تا 12 ماه سئو بودجه اختصاص دهید، بهتر است آن بودجه را در جای دیگری قرار دهید. پرداخت تنها برای چند ماه سئو به معنای دور انداختن پول نیست. سئو یک روش بازاریابی طولانی مدت است و نباید به عنوان راهی برای تولید سریع فروش مورد توجه قرار گیرد. با این حال، اگر سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید و برنامه ریزی طولانی مدت در آن را داشته باشید، SEO یک تکنیک بازاریابی با یکی از بهترین ROI ها در بازار است.
چرا دیدن نتایج سئو اینقدر طولانی می شود؟
این که بتوانید نتایج حاصل از تلاش های خود را در زمینه سئو ببینید، بسیار طولانی خواهد شد زیرا اکثر رقبای شما نیز در سئو سرمایه گذاری می کنند و این کاری نیست که یک شبه انجام شود. تحقیق در مورد صنعت بازار و رقبا همراه با انجام تجزیه و تحلیل های لازم و تولید محتوای بهینه سازی شده SEO به زمان نیاز دارد. این باعث می شود که افرادی که گوگل برای اولین موقعیت های رتبه بندی مناسب هستند، بر اساس سایت و مرجع محتوای آن، شیب دائمی داشته باشند. همچنین، ممکن است در استراتژی SEO خود هر یک از فاکتورهای بالا را در نظر نگیرید. برای دستیابی به موفقیت در رتبه بندی حتماً از بک لینک گرفته تا سئو خارجی را پیاده سازی کنید.
چرا سئوی سایت مهم است و یادگیری آن دشوار است؟
سئو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به شما کمک می کند تا به محتوای خود توجه کنید. بدون SEO ، ترافیک خود را از دست خواهید داد. دانستن اینکه 78٪ جستجوهای پیمایش منجر به تبدیل آفلاین می شود، برای افراد پس از SEO محلی اثبات کافی است. حتی روند تازه سازی محتوای قدیمی می تواند به میزان شگفت انگیز 111.3 درصدی ترافیک ارگانیک شما را از بین ببرد.