سئو چیست؟

سئو چیست

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار ساده به نظر می رسد. شما چند کلمه کلیدی را انتخاب می کنید، و هورااااا ! صفحه شما برای سئو بهینه شده است، درست است؟! نه هنوز!!!

بسیاری از مردم اصول اولیه سئو را درک می کنند و تا حدودی با آن آشنا هستند، اما در دهه اخیر چیزهای زیادی تغییر کرده است.

سئویی که امروز می شناسیم و دوستش داریم، همان سئویی نیست که 10 سال پیش می شناختیم و دوستش داشتیم (یا از آن متنفر بودیم).

به همین دلیل سئو چیزی است که بازاریابان باید به تعریف و بازتعریف آن ادامه دهند. در اینجا یک تعریف کوتاه در کمتر از 100 کلمه آورده شده است.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و به تکنیک هایی اشاره دارد که به وب سایت شما کمک می کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. این امر باعث می شود وب سایت شما برای افرادی که به دنبال راه حل هایی هستند که نام تجاری، محصول یا خدمات شما می تواند از طریق موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo! و Bing ارائه دهد، بیشتر دیده شود. چیزی که ثابت نمانده است، تکنیک هایی است که برای بهبود رتبه خود استفاده می کنیم. این هم با الگوریتم های جستجویی ارتباط دارد که این شرکت ها دائماً تغییر می دهند. در اینجا چند سؤال متداول دیگر در مورد این عمل حیاتی امروزی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سئو چگونه کار می کند؟

سئو با بهینه سازی صفحات وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کسب لینک های ورودی کار می کند. به طور کلی می توانید نتایج تلاش های سئو را زمانی که صفحه وب توسط یک موتور جستجو خزیده شده و فهرست بندی شده است، مشاهده کنید.

نگاه عمیق تر: با وجود این، راه های زیادی برای بهبود سئوی صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب‌های عنوان، کلمات کلیدی، تگ‌های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک‌های ورودی و… هستند.

مشتریان HubSpot:  می توانید پنل SEO را در حساب HubSpot خود بررسی کنید تا ببینید چقدر برای این موارد بهینه شده اید.

موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت نگاه می کنند تا تعیین کنند که سایت شما در SERP (Search Engine Result Page) خود چقدر باید رتبه بالایی داشته باشد.

سئو چیست
سئو چیست

جستجوی ارگانیک چیست؟

جستجوی ارگانیک به شخصی اطلاق می‌شود که جستجویی را از طریق یک موتور جستجو انجام می‌دهد و روی یک نتیجه بدون پرداخت (بدون استفاده از سفارش تبلیغات گوگل یا گوگل ادز) کلیک می‌کند. جستجوی ارگانیک یک کانال بازاریابی جستجو است که می تواند به عنوان بخشی از بازاریابی ورودی برای افزایش ترافیک وب سایت مورد استفاده قرار گیرد.

نگاه عمیق‌تر: در سئوی امروزی، نمی‌توانید به سادگی کلمات کلیدی زیادی را که ممکن است برای دسترسی به افرادی که در جستجوی شما هستند استفاده کنید. در واقع، این امر واقعاً به سئوی وب سایت شما آسیب می زند زیرا موتورهای جستجو آن را به عنوان اشغال کردن کلمه کلیدی تشخیص می دهند، یعنی بجای استفاده از کلمه کلیدی متناسب با محتوای درج شده، از کلمات کلیدی غیرمرتبط استفاده شود که محتوای جست و جو شده پاسخ به سئوالات کاربر را ندهد.

امروزه باید از کلمات کلیدی خود در محتوای خود به گونه ای استفاده کنید که غیرطبیعی یا اجباری به نظر نرسد. یک عدد جادویی برای تعداد درج کلمات کلیدی وجود ندارد، همه چیز به طول کلمه کلیدی و مقاله شما بستگی دارد. اما اگر احساس می کنید که مجبور به آن هستید، که از اطلاعات و کلمات پراکنده استفاده کنید بهتر است آن را نادیده بگیرید و به طور طبیعی به نوشتن ادامه دهید.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئوی موفق شامل استراتژی های روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر هدف استفاده می کنند. و استراتژی های خارج از صفحه، که لینک های ورودی را از سایر وب سایت ها به دست می آورند.

نگاه عمیق تر: قبل از ایجاد یک صفحه سایت یا پست وبلاگ جدید، احتمالاً به این فکر می کنید که چگونه کلمات کلیدی خود را در پست خود بگنجانید. این کار تا زمانی اشکالی ندارد، که تنها تمرکز شما بر این اساس نباشد. زمانی که محتوا تولید می کنید، تمرکز شما باید روی هدف مخاطبان باشد، نه اینکه هر چند بار که می توانید یک کلمه کلیدی (کلمات کوتاه یا بلند) را در محتوای خود قرار دهید.

برای ارضای هدف و کسب رتبه خوب در دراز مدت، استراتژی بازاریابی سئوی خود را بر اساس موضوعات و نه کلمات کلیدی بسازید. اگر این کار را انجام دهید، خواهید دید که به هر حال می توانید به طور طبیعی برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را بهینه سازی کنید. درک مخاطبان هدف شما (معروف به شخصیت های خریدار) و آنچه مورد علاقه آنها است، کلید جذب بازدیدکنندگان مرتبط به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است.

ترافیک ارگانیک در سئو چیست؟

ترافیک ارگانیک ترافیک بدون پرداختی است که از موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ می آید. بازاریابی جستجوی پولی تعداد ترافیک ارگانیک شما را افزایش نمی دهد، اما می توانید وب سایت خود را با استفاده از نرم افزار بازاریابی ورودی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر بهینه کنید.

نگاه عمیق تر: یکی از بزرگ ترین تغییرات در دهه گذشته، روشی است که سایر رفتارهای کاربر، SERP هایی را که کاربر در موتورهای جستجو می بیند، شکل می دهد. و امروزه، رسانه های اجتماعی می توانند تأثیر زیادی بر خط روند ترافیک ارگانیک شما داشته باشند. حتی همین چند سال پیش، فرقی نمی‌کرد که چه کسی محتوای شما را از طریق جستجوی اجتماعی پیدا می‌کرد. اما اکنون سئو توییت ها، ریتوییت ها، نویسندگی +Google و سایر سیگنال های اجتماعی را در نظر می گیرد.

جستجو از طریق شبکه های اجتماعی همچنین محتوا و افرادی که با شما مرتبط هستند را در اولویت قرار می دهد. این می تواند از طریق یک دوست فیس بوک، دنبال کننده توییتر یا اتصال از طریق یک شبکه اجتماعی دیگر باشد. گاهی اوقات جستجوی اجتماعی حتی محتوایی را که توسط یک اینفلوئنسر به اشتراک گذاشته شده است، اولویت بندی می کند. جستجوی اجتماعی می‌داند که ممکن است به محتوایی که شبکه شما فکر می‌کند برای اشتراک‌گذاری آن مهم است علاقه‌مند باشید، و بنابراین اغلب برای شما ظاهر می‌شود. همه اینها به این معنی است که وقتی به استراتژی سئوی خود فکر می کنید، باید به این فکر کنید که چگونه استراتژی رسانه های اجتماعی شما در پازل جست و جو قرار می گیرد.

سئو چیست
سئو چیست

ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم شامل بازدیدکنندگان وب سایتی است که با تایپ URL در مرورگر خود به وب سایت شما می آیند، به جای اینکه از وب سایت دیگر، موتور جستجو یا رسانه های اجتماعی وارد شوند.

نگاه عمیق تر: بهینه سازی موتور جستجو را به عنوان “بهینه سازی تجربه جستجو” در نظر بگیرید. برای کاربران شما فقط مهم نیست که وب سایت شما را پیدا کنند – برای آنها مهم است که در وب سایت شما باقی بمانند، با محتوای شما تعامل داشته باشند و بعداً به آن بازگردند. ترافیک مستقیم فقط “اقتدار صفحه” شما را از نظر گوگل افزایش نمی دهد. فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کند تا فردی را که برای اولین بار به صورت ارگانیک شما را کشف کرده است، به مشتری تبدیل کنید.

سئو در واقع این را در نظر می گیرد که آیا بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما باقی می مانند و با با محتوای دیگر درگیر می شوند یا خیر. اگر برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی داشته باشید و بازدید کننده ای را جذب کنید که مرتبط نیست، در واقع به وب سایت شما کمکی نمی کند. به بازدیدکنندگان خود و محتوایی که به دنبال آن هستند بیشتر از تعداد افرادی که می توانید به وب سایت خود جذب کنید فکر کنید.

اهمیت سئو سایت

سئو مهم است زیرا به افراد کمک می کند اطلاعات را پیدا کنند و صفحات را در وب جهانی کشف کنند. سئو به ویژه برای کسب و کارها مهم است زیرا تضمین می کند که آنها به بزرگترین سؤالات مخاطبان خود در موتورهای جستجو پاسخ می دهند و در عین حال ترافیک را به سمت محصولات و خدمات خود هدایت می کنند.

نگاه عمیق‌تر: در گذشته، موفقیت در سئو به این صورت بود که آیا شما در صفحه اول گوگل رتبه بالایی داشتید یا نه. اما حتی اگر برای یک مدت رتبه خوبی داشته باشید، آیا واقعاً به این معنی است که نتایج مورد نظر را خواهید دید؟ نه همیشه. ممکن است برای عباراتی که برای تجارت شما ایده آل نیستند، رتبه بسیار خوبی داشته باشید. بنابراین در موتورهای جستجو بالا ظاهر می‌شوید، ترافیک زیادی دریافت می‌کنید، اما پس از آن بازدیدکنندگان وب‌سایت شما متوجه می‌شوند که شرکت شما چیزی نیست که به دنبال آن بودند. شما مشتریان را از این ترافیک دریافت و جذب نمی کنید و رتبه بندی بالا برای این کلمه کلیدی خاص اساساً بی نتیجه است.

همچنین، برای موفقیت، لزوماً نیازی به حضور در سه جایگاه برتر ندارید. در واقع، اگر در صفحات بعدی رتبه خوبی داشته باشید، ممکن است همچنان نرخ کلیک بالایی داشته باشید، البته ممکن است ترافیک کمتری داشته باشید. این یک خبر عالی برای بازاریابان است که به نظر نمی‌رسد صفحاتی را به آن جایگاه‌های برتر یا خارج از صفحه دوم بیاورند. قبلاً گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم: میزان بازدید از صفحه شما کمتر از میزان واجد شرایط بودن آن ترافیک است.

هزینه سئو چقدر است؟

سئو می تواند بین 100 تا 500 دلار در ماه هزینه داشته باشد اگر خودتان این کار را با ابزار تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. این هزینه می تواند بین 75 تا 150 دلار در ساعت برای یک مشاور و تا 10000 دلار در ماه در صورت استخدام یک آژانس بازاریابی با خدمات کامل هزینه داشته باشد. کسب‌وکارهای کوچک معمولاً نسبت به برندهای بزرگ برای سئو هزینه کمتری می‌کنند.

نگاه عمیق تر: هزینه سئو می تواند به معنای یکی از این دو چیز باشد: سرمایه گذاری در استراتژی جستجوی ارگانیک شما، یا اینکه چقدر برای خدمات بازاریابی موتور جستجوی پولی SEM مانند Google AdWords هزینه پرداخت می کنید. اگر برای یک ابزار، مشاور یا آژانس بازاریابی برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای وب خود پول می پردازید، صورتحساب شما می تواند به شدت با میزان خدماتی که دریافت می کنید متفاوت باشد. بله، 10000 دلار ترسناک به نظر می رسد، اما 40٪ از مشاغل امروزی در واقع کمتر از 1000 دلار در ماه برای سئو هزینه می کنند.

سئو چیست
سئو چیست

بازاریابی موتورهای جستجوی پولی چیست؟

بازاریابی موتور جستجوی پولی به تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) اشاره دارد. این به شما امکان می دهد پس از انجام جستجوی شخصی، برای تبلیغات متنی که در بالا و پایین صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده شده اند، به یک موتور جستجو هزینه پرداخت کنید. این کار برای افزایش ترافیک وب سایت و جذب مشتریان بیشتر برای مدت محدود استفاده می شود.

نگاه عمیق تر: در واقع می توانید با ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان در گوگل ادوردز، برای رتبه های برتر در SERP های گوگل هزینه کنید. سپس کلمات کلیدی مختلفی را که می‌خواهید در آن رتبه بندی کنید انتخاب می‌کنید و هر بار که کاربر روی نتیجه شما کلیک می‌کند به گوگل پول پرداخت می‌کنید. به این بازاریابی موتور جستجوی PPC گفته می شود و تبلیغات شما از نظر ظاهری با نتایج ارگانیک زیر آنها تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. هزینه متوسط یک کمپین جستجوی پولی در گوگل می تواند کمتر از 1 دلار به ازای هر کلیک باشد، اما، طبیعتا هر چه کلمه کلیدی محبوب تر باشد، ممکن است هزینه بیشتری بپردازید.

نحوه انجام سئو

هنوز هم همان نحوه انجام سئو همان چیزی است که 10 سال پیش بود، مجموعه ای از تاکتیک ها که اگر از آنها استفاده کنید، به شما کمک می کند رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. اگر در زمینه سئو تازه کار هستید یا مایل به یک دوره آموزشی هستید، ممکن است به آموزش سئو ما علاقه مند شوید.

این به شما بستگی دارد که در رأس روندهای به سرعت در حال تغییر باقی بمانید، و به یاد داشته باشید که در نهایت، هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربر نهایی خود – جستجوگران است. اگر با استراتژی سئوی خود این هدف را در ذهن داشته باشید، حتی اگر در مورد تک تک الگوریتم‌های موتور جستجو کاملاً به‌روز نباشید، انتخاب‌هایتان نتیجه می‌دهند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن